VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

poskytování služeb v oblasti tvorby webových stránek, grafiky a on-line marketingu

Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem 8. prosince 2025.

I. Úvodní ustanovení

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vzájemná práva a povinnosti mezi:

  • Poskytovatelem: Alexej Litvinec, IČO: 08487090, se sídlem Modenská 697/4, 109 00 Praha 10 (dále jen „Poskytovatel“) a
  • Objednatelem: Fyzickou nebo právnickou osobou, která poptává nebo využívá služby Poskytovatele (dále jen „Objednatel“).

Tyto VOP jsou nedílnou součástí každé smlouvy o dílo nebo smlouvy o poskytování služeb (dále jen „Smlouva“), uzavřené mezi Poskytovatelem a Objednatelem, a to i v případě, že Smlouva vznikla konkludentně (např. e-mailovým potvrzením nabídky). Odchylná ujednání v konkrétní písemné Smlouvě mají přednost před těmito VOP.

II. Předmět plnění a uzavření Smlouvy

Předmětem plnění je činnost Poskytovatele spočívající zejména v tvorbě webových stránek, webdesignu, správě online marketingových kampaní, konzultacích a souvisejících službách (dále jen „Dílo“ nebo „Služby“).

K uzavření Smlouvy dochází okamžikem, kdy Objednatel písemně (vč. e-mailu) potvrdí cenovou nabídku Poskytovatele, nebo kdy uhradí zálohovou fakturu, podle toho, co nastane dříve.

Poskytovatel není vázán hrubým odhadem ceny, pokud nebyl proveden detailní rozbor zadání. Konečná cena se řídí schválenou kalkulací.

III. Cena a platební podmínky

Cena za Služby je stanovena dohodou na základě cenové nabídky. Není-li dohodnuto jinak, je Poskytovatel oprávněn požadovat zálohu ve výši 50 % z celkové ceny Díla před zahájením prací. Práce započnou až po připsání zálohy.

Splatnost faktur činí 14 dní. V případě prodlení s úhradou má Poskytovatel právo na smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení. Dále má Poskytovatel právo pozastavit další práce nebo pozastavit provoz již spuštěných Služeb (např. vypnutí webhostingu, pozastavení kampaní) až do úplného uhrazení dluhu, aniž by tím vznikl Objednateli nárok na náhradu škody.

Cena nezahrnuje poplatky třetím stranám (doména, hosting, kredit do PPC systémů Google/Meta, placené šablony/fonty). Tyto náklady hradí Objednatel přímo nebo jsou přeúčtovány.

IV. Provádění Díla, termíny a vícepráce

Termín dodání se automaticky prodlužuje o dobu, po kterou byl Objednatel v prodlení s dodáním podkladů nebo součinnosti.

Reaktivace projektu: Pokud prodlení Objednatele s poskytnutím součinnosti trvá déle než 30 dnů, je Poskytovatel oprávněn fakturovat již odvedenou práci (tzv. rozpracovanost) a projekt dočasně zakonzervovat. Obnovení prací na projektu po takové pauze podléhá administrativnímu poplatku ve výši 2 000 Kč (náklady na znovunastudování kontextu).

Pokud prodlení Objednatele trvá déle než 90 dnů, má Poskytovatel právo od Smlouvy odstoupit, čímž nezaniká nárok na úhradu již provedené práce.

Jakékoliv požadavky nad rámec původně schváleného zadání jsou považovány za vícepráce. Vícepráce jsou účtovány sazbou 1 500 Kč / hod, nedohodnou-li se strany jinak.

V. Součinnost a právní odpovědnost

Objednatel je povinen dodat podklady v dohodnutém formátu a kvalitě a poskytovat zpětnou vazbu bez zbytečného odkladu.

Odpovědnost za obsah: Objednatel plně odpovídá za právní nezávadnost podkladů (texty, fotografie, grafika), které předal Poskytovateli. Objednatel prohlašuje, že je oprávněným nositelem práv k těmto podkladům. V případě, že bude vůči Poskytovateli uplatněn nárok třetí strany (např. fotobanky) z titulu porušení práv, zavazuje se Objednatel tento nárok v plné výši uhradit a odškodnit Poskytovatele za veškeré vzniklé náklady.

VI. Předání a akceptace Díla

Dílo se považuje za řádně předané okamžikem jeho zpřístupnění Objednateli (např. nahrání na testovací doménu, zaslání souborů).

Fikce převzetí: Objednatel je povinen Dílo zkontrolovat a případné vady vytknout písemně do 5 pracovních dnů od předání. Marným uplynutím této lhůty se Dílo považuje za bezvýhradně akceptované a Poskytovateli vzniká nárok na doplacení ceny.

Drobné vady a nedodělky, které nebrání užívání Díla, nejsou důvodem pro odmítnutí převzetí.

Zákaz subjektivních reklamací: Schválením grafického návrhu (designu) se tento stává závazným. Pozdější reklamace vizuální stránky Díla po jeho technické realizaci (kódování), které jsou v rozporu se schválenou grafikou, nejsou důvodem k nepřevzetí a jejich úprava je zpoplatněna jako vícepráce.

VII. Autorská práva a licence

Dílo je autorským dílem ve smyslu autorského zákona.

Výhrada vlastnictví: Vlastnické právo k Dílu a licence k užití přechází na Objednatele až okamžikem úplného zaplacení celé ceny. Do té doby zůstává Dílo majetkem Poskytovatele a Objednatel jej nesmí užívat.

Poskytovatel uděluje Objednateli nevýhradní licenci k užití Díla, časově a územně neomezeně. U open-source systémů (např. WordPress) se licence řídí podmínkami daného systému (GPL).

VIII. Odpovědnost za vady a náhrada škody

Poskytovatel odpovídá za to, že Dílo je provedeno s odbornou péčí. Záruční doba na technickou funkčnost je 6 měsíců. Záruka se nevztahuje na vady způsobené zásahem Objednatele, třetí osoby nebo aktualizacemi třetích stran (prohlížeče, WordPress jádro, API sociálních sítí) po předání.

Specifika pro Marketing: Poskytovatel nenese odpovědnost za obchodní výsledky Objednatele (počet objednávek, zisk), které jsou ovlivněny trhem, kvalitou produktu a konkurencí. Poskytovatel neručí za blokaci reklamních účtů ze strany platforem (Google, Meta).

Limitace škody: V obchodních vztazích (B2B) odpovídá Poskytovatel za škodu pouze do výše ceny uhrazené Objednatelem za danou Službu. Poskytovatel neodpovídá za ušlý zisk ani jiné nepřímé škody. Toto omezení neplatí pro škody způsobené úmyslně nebo z hrubé nedbalosti.

IX. Spotřebitelská ustanovení (B2C)

Pokud je Objednatelem spotřebitel, řídí se vztahy zákonem o ochraně spotřebitele.

Spotřebitel bere na vědomí, že dle § 1837 písm. d) občanského zákoníku nemá právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu v případě dodávky Díla upraveného podle přání spotřebitele (web na míru).

Subjektem mimosoudního řešení sporů je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).

X. Závěrečná ustanovení

Právní vztahy se řídí právním řádem České republiky. Místně příslušným soudem pro spory s podnikateli je obecný soud Poskytovatele.

Portfolio: Poskytovatel je oprávněn uvádět Objednatele a vytvořené Dílo ve svém portfoliu pro referenční účely, pokud si Objednatel písemně nevyhradí opak.

Ochrana osobních údajů se řídí dokumentem „Zásady ochrany osobních údajů“, který je dostupný na webu Poskytovatele.